Czy link building ma znaczenie w pozycjonowaniu stron?
Link building, czyli tworzenie w Internecie zbioru odnośników, prowadzących do danej strony, to długotrwały proces. Obecnie, za sprawą wprowadzenia przez Google rozbudowanych algorytmów, podnoszenie pozycji witryny internetowej w wyszukiwarce nie jest tak szybkie i łatwe, jak było jeszcze kilka lat temu. Powodem takiego stanu rzeczy są liczne nadużycia, których w przeszłości dopuszczało się wiele witryn i serwisów.
Artykuł powstał we współpracy z firmą Aurora Creation
Ich efektem był nieuczciwy z punktu widzenia wartości strony układ wyników w wyszukiwarce. Okazywało się bowiem, że witryny zawierające mnóstwo przydatnych informacji, odznaczające się bogactwem i różnorodnością treści oraz użyteczne dla internautów, były wypierane przez strony, które nie odpowiadały w żaden sposób na potrzeby odwiedzających je osób, ale zostały sprytnie wywindowane na sam szczyt wyników wyszukiwania.
Jak wyglądają profesjonalne kampanie SEO?
W obecnych warunkach link building nadal ma znaczenie w zdobywaniu pozycji w wyszukiwarce. Zmieniły się jednak metody, jakie należy zastosować by osiągnąć sukces. Google ocenia m.in. wartość witryn, na których znajdują się odnośniki prowadzące do danego serwisu. Nie są już skuteczne działania spamerskie, czyli umieszczanie linków na wielu prowizorycznych stronach, założonych jedynie w tym celu.
Dziś źródło, a więc witryna na której umieszczany jest odnośnik, musi sama w sobie prezentować wartość, dzięki czemu jest dla Google bardziej wiarygodna. Profesjonalne działania z zakresu SEO (optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych) wymagają obecnie szeregu starannych przygotowań, związanych m.in. z: dopasowaniem treści w nagłówkach, znacznikach meta, dostosowaniem kodu strony do obowiązujących standardów czy radzeniem sobie z powielonymi treściami.
Jakiekolwiek działania powinny jednak zostać poprzedzone analizą istniejącej sytuacji. W przypadku sklepów internetowych służy temu audyt eCommerce, skupiający się na najważniejszych aspektach związanych z pozycjonowaniem i użytecznością witryny. Specjaliści badają ją zarówno pod kątem jej wyglądu i funkcjonalności z punktu widzenia internauty, jak i z uwzględnieniem niewidocznych gołym okiem szczegółów, ułatwiających pracę robota Google.
Jakie linki stosować pozycjonując sklep internetowy?
Jednym z najlepszych sposobów, by osiągnąć dobrą pozycję w wyszukiwarce, jest duża liczba linków naturalnych. Są one spontanicznie umieszczane w sieci przez autentycznych użytkowników, polecających dany sklep lub teksty znajdujące się na jego stronach, np. poradniki.
Ich przeciwieństwem są linki nienaturalne, które można zobaczyć przeglądając popularne serwisy – w sekcji komentarzy często znajdują się bowiem rzekome „opinie” internautów, które w rzeczywistości są tam umieszczane jedynie w celu „podrzucenia” odnośnika do danego serwisu. Tego typu działania są nieskuteczne, a większość poważnych witryn walczy ze spamowaniem komentarzy.
Czy platforma sklepu internetowego może pomagać w pozycjonowaniu?
Na pozytywne skutki pozycjonowania sklepu składa się m.in. wybór platformy do jego prowadzenia. Pozytywnie odznaczają się na tym polu sklepy Magento. Poziom wsparcia dla działań SEO jest w tym systemie nieporównanie wyższy, niż w innych, dostępnych darmowo aplikacjach tego typu. Do podstawowych jego zalet należy m.in. łatwe nadawanie tytułów i meta opisów, automatyczne tworzenie mapy sklepu, pomoc w budowaniu adresów URL o przyjaznej strukturze. Działania te są tak samo ważne, a czasem nawet ważniejsze niż budowanie zaplecza odnośników.
Jak pracują specjaliści w dziedzinie SEO?
Firmy, które posiadają doświadczenie w branży, są stale na bieżąco z uaktualnieniami Google oraz z najnowszymi standardami HTML, mającymi wpływ na pozycjonowanie. Znacznie ciężej taki efekt uzyskać samodzielnie, mając ograniczony czas i zajmując się aktywnie prowadzeniem serwisu.
Kampanie SEO, prowadzone przez specjalistów, to szansa na konsekwentne wdrożenie strategii długofalowej i wypracowanie solidnej pozycji w sieci. Wieloaspektowość podejmowanych działań daje pozytywne efekty na wielu polach, zapewniając stały rozwój i budując renomę witryny, w przeciwieństwie do krótkotrwałych, niesystematycznych zabiegów, podejmowanych „od święta”.