Kampania produktowa – czy łatwo dopasować słowa kluczowe do działalności?

Kampania produktowa – czy łatwo dopasować słowa kluczowe do działalności?

Działalność w Internecie, podobnie jak w realnym świecie, wymaga starannego zaplanowania każdego kroku i precyzji w realizacji poszczególnych części zadania. Dotyczy to także dobierania słów kluczowych, które będą decydowały o tym, kto trafi na daną witrynę i będzie miał dzięki temu okazję do zapoznania się z jej ofertą.

Artykuł powstał przy nieocenionej pomocy firmy AdWordsgroup.pl

Kampania produktowa daje prócz tego znacznie więcej możliwości, takich jak np. tworzenie grup reklam i ustalanie osobnych stawek dla każdej z nich. Ustalając frazy kluczowe, warto pamiętać że powinny składać się one z więcej niż jednego wyrazu, aby nie były zbyt ogólne.

Z drugiej strony, unikać należy fraz nadmiernie rozbudowanych (choć nie zawsze), co do których istnieje małe prawdopodobieństwo, że ktoś będzie ich w ogóle poszukiwał.

Umiar jest wskazany w każdej dziedzinie życia. Istnieje jednak jeszcze jedna ważna reguła, związana z poziomem zainteresowania produktem, przejawianym przez danego użytkownika. Z początku ludzie poszukują bowiem ogólnych informacji, wpisując frazy, dla których wyświetlane są setki tysięcy lub miliony wyników.

Na dalszym etapie użytkownik precyzuje przedmiot swoich zainteresowań, dopisując kolejne wyrazy w oknie wyszukiwarki. Warto wykorzystać istnienie tego zjawiska, ustalając własne słowa kluczowe.

Remarketing dynamiczny jako instrument o długofalowym działaniu

Firmy, starające się o pozyskanie klienta na wolnym rynku, nie powinny ustawać w bojach po usłyszeniu pierwszego „nie”. W trudnej rzeczywistości warto posiadać ducha walki, podobnie jak sportowcy, startujący niejednokrotnie w wielu zawodach by zdobyć jedyny złoty medal. Umiejętne dotarcie do osób, które poszukiwały wcześniej informacji na temat produktu czy marki, może przynieść spektakularne efekty.

Wielu specjalistów wychodzi bowiem z błędnego założenia, twierdząc że ktoś kto nie dokonał od razu zakupu najwidoczniej nie jest nim zainteresowany. Rzeczywistość jest jednak inna i okazuje się, że istnieje wiele osób, które potrzebują więcej czasu i informacji, by podjąć decyzję. Nie należy ich przekreślać na starcie, tylko otoczyć troską i zadbać o to, by nie zajęła się nimi konkurencja. Taka jest właśnie rola remarketingu.

Jakie możliwości daje sieć reklamowa Google?

Jest to narzędzie, które pozwala docierać do klientów za pomocą informacji tekstowych, obrazków, filmów i prezentacji. Dodatkowym jego atutem jest kierowanie kontekstowe, które powoduje że dana reklama wyświetla się głównie na witrynach, które tematycznie odpowiadają reklamowanemu produktowi lub usłudze.

Może to oznaczać np. wyświetlanie się grafiki zachęcającej do zakupu preparatu do pielęgnacji felg w samochodzie, na stronie internetowej poświęconej motoryzacji. Istnieje również możliwość ręcznego wybierania takich witryn (miejsc docelowych), co pozwala zadecydować, gdzie dokładnie reklama ma się pojawić. Można również samodzielnie zablokować pojedyncze strony, które według reklamodawcy nie są atrakcyjne i nie pomogą w dotarciu do klientów. Jak widać, sieć reklamowa jest bardzo atrakcyjną opcją dla każdego reklamodawcy.

Kampania produktowa i jej atuty

Możliwość elastycznego dobierania parametrów to jedna z największych zalet kampanii produktowych. Pozwalają one na skonfigurowanie budżetu przeznaczonego dla danego produktu lub grupy. Można dzięki temu stymulować sprzedaż pożądanych towarów, a inne chwilowo odsunąć na boczny tor, jeżeli wymaga tego sytuacja.

Dodatkowo, prezentacja produktów w formie zdjęcia, podpisu, ceny i nazwy sklepu, powoduje że klikają w nie głównie osoby realnie zainteresowane. Dzięki temu ogranicza się ruch „turystyczny” na stronie. Wysoka konwersja jest natomiast tym, co najbardziej cieszy sprzedawcę.

Obecność w internecie, korzyści w rzeczywistości

Promowanie swojego przedsiębiorstwa w sieci daje bardzo dobre rezultaty, pod warunkiem jednak że odbywa się ono według zaplanowanego systemu i regularnie podejmowane są kolejne aktywności. Przykładowo, prowadzenie branżowego bloga może zbliżyć klientów do danej firmy lub producenta, dostarczając cennych informacji. Zdarza się, że prawnicy dzielą się częścią swojej wiedzy z użytkownikami internetu, co później skłania tychże do skorzystania z usług konkretnego, poznanego wcześniej na blogu specjalisty.

Podobne zabiegi stosują też osoby trudniące się naprawą sprzętu AGD i RTV czy nauczyciele, udzielający lekcji gry na instrumencie oraz przedstawiciele niemal wszystkich innych branż. Sklepy stacjonarne również często prowadzą fachowe blogi z poradami, zjednując sobie w ten sposób klientów.

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij