Wszystko o stronach internetowych
Obecność w Internecie jest dzisiaj absolutnie podstawowym wymogiem zauważalności dla większości firm. Na zaniedbania w tym zakresie pozwolić mogą sobie wyłącznie niewielkie przedsiębiorstwa działające lokalnie, jednak i one dużo korzystają na internetowej widoczności. Podstawowym narzędziem służącym do tego, by zaistnieć w sieci jest własna witryna WWW. Co warto wiedzieć o stronach internetowych?
Tworzenie stron internetowych – najważniejsze informacje?
Tworzenie strony internetowej to skomplikowane zadanie, które wymaga zarówno wiedzy, jak i doświadczenia. Podstawową kwestią jest stworzenie samej witryny. Może być ona oparta o jeden z powszechnie dostępnych systemów zarządzania treścią (CMS), które w znacznym stopniu ułatwiają stworzenie strony, również osobom o niewielkim doświadczeniu. Strona może też być oparta o zupełnie niezależną architekturę, jednak w takiej sytuacji wymagane jest większe doświadczenia, a późniejsza rozbudowa może być wykonana w praktyce wyłącznie przez specjalistów. W obu przypadkach budowanie stron wymaga jednak znajomości podstaw kodowania, co w znacznym stopniu ogranicza możliwości ich tworzenia.
W dzisiejszym Internecie dostępne są jednak narzędzia (najczęściej płatne), które pozwalają na budowanie stron internetowych przy pomocy przyjaznego dla użytkownika, graficznego interfejsu. Koszt takich narzędzi (zwłaszcza kiedy interesuje nas stworzenie strony o złożonej architekturze) jest wciąż bardzo wysoki. Strona potrzebuje jeszcze domeny (nazwy, najlepiej chwytliwej i łatwej do zapamiętania) i hostingu, czyli miejsca na serwerze, w którym strona zostanie zapisana. Najlepsze domeny i hostingi sporo kosztują. Jednak zwłaszcza hosting jest coś, za co warto zapłacić, ponieważ profesjonalna obsługa najczęściej oznacza lepsze wsparcie w przypadku awarii serwera (co się zdarza).
Jak sprawić, by strona była widoczna?
Stworzenie strony to jednak nie wszystko. Konieczne jest jeszcze sprawienie, by była widoczna dla jak największej ilości internautów. Jak to osiągnąć? Można na przykład postawić na płatne kampanie marketingowe w przeglądarkach, czy mediach społecznościowych. Reklama w Internecie Warszawa zawsze jednak kosztuje, chociaż osiągane w ten sposób wyniki są dość przewidywalne. Działaniem, które zawsze jest konieczne i musi zostać wykonane (zwłaszcza w przypadku stron komercyjnych, które w założeniu mają generować zyski, takich jak na przykład sklepy internetowe), jest pozycjonowanie stron internetowych. Na czym ono polega i jaki jest cennik pozycjonowania stron?
O popularności strony w dużej mierze decyduje pozycja, na jakiej wyświetla się ona w wynikach wyszukiwania przeglądarek. O tej pozycji decydują algorytmy, które biorą pod uwagę kwestie takie, jak ilość zewnętrznych odniesień do danej strony, jakość umieszczonych na niej treści, popularność, współczynnik odrzuceń (ilość odwiedzających, którzy opuszczają stronę zaraz po wejściu), dostosowanie architektury witryny do potrzeb wyszukiwarki i wiele innych czynników. Pozycjonowanie jest skomplikowanym procesem, który służy właśnie uzyskaniu przez stronę jak najwyższej pozycji w poszczególnych wyszukiwarkach. Agencja SEO Warszawa jest zdecydowanie najlepszym adresem, pod jaki należy się udać, by wypromować swoją stronę.